
(kiki99 nuotrauka)
Sausį vėl nepervedė stipendijos. Net nekeista… Pernai irgi pakeitė tvarką ir buvo tas pats. Tik bent jau ne taip drastiškai. Per visus universitetus nuvilnijo pokyčių banga. Vieni stipendijas net padidino ir sumažino gaunančių skaičių. Kiti – išlaikė jų dydį, bet sumažino gaunančiųjų skaičius. O kaip padarė KMU? “Pakėlė” stipendijas iki 195 Lt, taigi jų užteko tik 17 proc. išrinktųjų. Kaip visad jokių sąrašų nėra. Ar gauni stipendiją sužina tik tuo atveju, jei pinigėliai įkenta į sąsaitą.
Kažkaip, kai kas mėnesį gaudavau tą sumą pinigų, tai natūraliai savo biudžetą planuodavau jau su stipendija. O dabar staiga ėmė ir “nuplaukė”. Nemanau, kad stipendiją gausiu ir kitą semestrą, nes tikrai nelengva patekti į tą 17 proc., kuris gal vėliau ir mažės. Aišku juokinga suma tos stipendijos, bet vis tik…
Stipendija mokama paskatinti gerai besimokančius studentus. Tai lyg atlyginimas už “darbą”, kurio produktyvumas yra įrodomas pažymiais. Hmz, o ar pažymiai atspindi, jog studentas veras? Juk gali tas pažymys gautas nusirašinėjant. O kur dar įvertinama papildoma veikla (SA, SMD….)? Aš jei sėdėčiau vien prie knygų, tai gal ir dešimtukais mokyčiausi… Bet turiu 101 veiklą, todėl tenkinuosi 9 :).
Klausimas kolegoms – ar stipendijos gavimas didina motyvaciją mokytis? Man tikrai ne… Mokysiuosi taip pat ir jos negaudama… Juk mokausi sau, o ne dėl pinigų. O gal motyvacijos dydis priklauso nuo stipendijos dydis (na, mane tikrai sumotyvuotų tie 780 Lt, kuriuos gaus geriausieji iš KTU).
If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!






Aš tai kai studijavau, tai visada gaudavau arba 195 arba 325 lt. Bet nepasakyčiau, kad tai buvo didelė paskata mokintis – pusę paskaitų nelankydavau, daugiausiai mokydavausi prieš sesiją. Tiesa, ir mokslas buvo ne tas, kad dieną naktį reikėtų sėdėti prie knygų :)
[Reply]
Ta stipendija idomus dalykas. Ir dažnai geriausieji jos negauna. Nes geriausieji gauna daug pasiūlymų iš šalies padėti jiems, padaryti visokius kursinius ir t.t. O poto žiurėk ir pačiam pritruksta laiko kam nors užbaigti. Arba tiesiog pritruksta laiko savo darba užbaigti iki idealaus. O poto dėstytojai žinodami kad gali geriau tyčia nuvertina. Na ivairiai būna. Dažniausiai nusirašinėtojai daug geresnius pažymius sugeba užsidirbti :)
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 14:28
Pritariu tau ;). Tiesiog kartais už poros vakarų darbą gaunasi ta pati stipendija. Na, jei tai būtų normali suma, už kurią galima išgyventi (na, kaip KTU), tai gal tikrai būtų galima “atsiduoti” tam darbui iš visos širdies.
[Reply]
xor22h Reply:
February 3rd, 2010 at 10:01
Gauti tuos 780Lt yra nerealu… Aš dar optimistiškai tikiuosi kad gausiu bet 208Lt. Nes 780LT norint gauti turi pamiršti viską. :) Draugus, kaimynus, kambarioką. Turi ignoruot betkoki triukšmą ir mokytis. Nes kitaip tikrai neturėsi 10 iš visų dalyku. Pažystų viena panele, kuri taip daro. Ir visvien iš vieno dalyko turi tik 9. Na aišku, su tokiais pažymiais jau gaus tikriausiai tuos 780… Bet kaip ir pas jus, niekas neskelbia kas gauna, sužinai tik kai gauni… O dėl to kad per poros vakarų darbą iš kolegu kurie tingi patys viską daryt, gali užsidirbt tą pačia stipendiją – pilnai sutinku. Ir dar extra feature – turi draugų ;)
[Reply]
Stipendija galbūt ir gali būti motyvacija gerai mokytis (mokytis motyvacija kitur). Tik va bėda.. kad ta stipendija juokinga. Dažniausiai susirandi darbą.. kuris moka tiktus pinigus ir dar patirties gauni. Tokiu atveju mokslui lieka laisvalaikis. Nots iš tiesų mokslas turėtų būti investicija. Į ateitį.
P.S. medikams tikriausiai tai netaikoma… kiek girdėjau jie mažumėle intensyviau mokos.
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 14:32
Mokytis reikia iš esmės dėl žinių… Pinigėliai gali tik sustiprinti motyvaciją. Iš esmės galima tuos pinigėlius išleisti ir savęs tobulinimui (knygos, kursai, vitaminai…).
Jop, mokslas turėtų būti pagrindinis užsiėmimas… Vis tik pribėgom yra sunkoka tapti geru specialistu (nors ne visur reiki intensyviai mokytis). Tai padori stipendija motyvuotų laiką skirti mokslams.
Medikams darbas yra laisvalaikiu :))). Apskritai dėstytojai labai neigiamai žiūri į dirbančius medikus studentus.
[Reply]
as nelabai isivaizduoju kaip fiziskai galima speti dirbti, kai univiere prasedi nuo 8 ryto iki 4-5, be pietu pertraukos, kai grizus namo norisi tik maisto ir i lova.. bet buna maistas ir knygos :) as pvz ziauriai noreciau kokio darbo nors puse etato kokioj farmacinej kompanijoj pvz, bet paroje tiek valandu nera :D o stipendija.. atsimenu, gaudavau kazkada 195 lt- uzhtekdavo benzui i paskaitas nuvaziuot:D. dabar benzui isleidziu dvigubai tiek, kiek anksciau ir dejau skersa ant tos stipendijos :)) vat jeigu butu stipke 1500- mokyciausi tikrai daugiau negu dabar :D
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 15:32
Girdėjau, kad nuo 4 kurso VU prasideda atostogos… ;). Tai va, kitais metais galėsi ieškotis darbo. Nzn, manęs darbas farmacinėse kompanijose tikrai nežavi, nors žinau, kad neblogi pinigėliai mokami. Gegut, kas ieško, tas randa ;).
[Reply]
Giedrė Reply:
February 2nd, 2010 at 16:22
tsss, papasakok bobutei kaip mes atostogaujam :D nuo praeitų metų spalio kai prasidėjo sezonas, tai tik sesija užsibaigė…
yra ciklų kurie nemigdo naktimis. bet čia jau kita tema :]
[Reply]
tikra gege Reply:
February 2nd, 2010 at 19:11
aha, as jau metai is metu girdziu, kaip ‘kitais metais bus ZYMIAI lengviau’. per 3 metus to lengvumo dar nepamaciau.. :D gal zmones su laiku tiesiog pripranta :))
la Reply:
February 5th, 2010 at 09:24
o kiti kmuke isidarbine, sanitariukais visokiais. man grazu ziuret kaip jie pvz priemime sukasi. ir naudos yra ir neteko pastebet kad destytojai neigiamai ziuri.
[Reply]
to gegute Reply:
February 3rd, 2010 at 15:56
kodel neberasai blogo?idomu budavo palygint VU MF ir KMU studentu vargus ir destymo kokybe, o dar kai su ironijos gaidele viskas.. :)
[Reply]
tikra gege Reply:
February 3rd, 2010 at 16:44
isaugau is to amziaus :))
[Reply]
ar motyvuoja..? geras klausimas. Asmeniškai aš mokausi, nes noriu tobulėti ir “augti”, nes man patinka tai, ką mokausi. Didžiąją studijų dalį gaudavau stipendiją ir visą ją stengiausi skirti dviem dalykams:
1. knygoms, kad gilinčiau žinias savo pasirinktoje srityje ir su kiekviena knyga man dar labiau užkyla azartas mokytis.
2. teatras, parodos, koncertai ir kita kultūrinė veikla, tuomet kai pavargsti po egzaminų ir apdovanoji save.
Taigi, aš siekdavau ne stipendijos, bet kai ją gaudavau nemaišydavo. Dabar nėra jos, todėl tik būtiniausios knygos ir kruopščiai besirenkami ar nemokami kultūriniai renginiai.
“Laimė ne piniguose, o jų kiekyje” ;)
[Reply]
Neneigsiu, net ir tie vargani 195 LT motyvacijai mokytis turi įtakos. Bet šį pusmetį taip jau išeina, kad net ir turint devynetą KMU nelabai tikėtina į tuos 17% procentų patekti… Telieka tik pasiklausyti, kokias stipendijas gauna kituose universitetuose ir toliau “džiaugtis” kad KMU mokomės :)
[Reply]
Bet koks atlygis yra paskata. Nereikėtų sakyti, kad tie 195 lt. neduoda impulso. Tik ilgainiui jis išblėsta dėl netobulo vertinimo. Tikslas šiuo atveju – labai geras pažymys. Norint jį gauti reikia investuoti daug laiko, deja čia prasideda negeri dalykai (nusirašinėjimas, papirkinėjimas ir pan.).
Stipendijos dydis manau tikrai įtakoja motyvaciją. Kam ieškotis finansinio šaltinio iš pašalės, kai gali visas jėgas atiduoti mokslui ir dar už tai gauti normalią sumą pinigų. Tik kol kas apie tai galime pasvajoti…
[Reply]
aš ir sutinku, kad tos stipendijos tai tikrai labai masina ir motyvuoja, pažymiai krauju iškalami. genių verslas vis tik.
pikta tik, kaip pati minėjai, kai jas gauna nusirašinėjantys ir tie, kurie jas prageria.. bet koks čia kieno reikalas :D
mano galva arba visiem arba nei vienam… o minimalaus atlyginimo dydžio stipendija iš viso yra klaida! mokslas gi ne darbas!
[Reply]
Dar meteliai ir busi rezidente, net neprisiminsi tos stipendijos kai gausi po 2000 lt per men. Zinoma Kaune rezidentai tikrai “aria” ir ismoksta, cia, Vilniuje dar pasitaiko progos “pastudentauti” ir uz toki atlygi ;)
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 19:48
Labai tikiuosi, kad nesumažins… Nes jau kažkaip jaučiuosi nusipelnusi padoresnio (ir savarankiško) gyvenimo… kempiniux, ką gali žinoti, kur likimas mane nublokš ;).
[Reply]
Man geriausias atlygis yra adekvatumas, žinių adekvatumas tikrovei, dėstytojų dėmesio studentams adekvatumas dėstomo dalyko svarbumui, laiko skirto mokymuisi adekvatumas gautoms žinioms…
Aišku sviestas ant duonos yra jėga!
Ir iš viso, Rasele, gi pas mus viskas ok. Kiečiausias universitetas Lietuvoje, nors ir su KGB administracija, bet vis tiek kiečiausias.
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 19:51
Hmz, Andriau, džiaukis dar tu ikiklinikiniais dalykais.. Ateisi į klinikinius, tai dėstytoją matysi laisvu nuo jo darbo, ligonių ir operacijų laiku. Ir tiesiog bus puiku, kai vienas dėstytojas tuo pat metu ves darbus IV ir V kursui (skirtingas temas).
[Reply]
“Kaip visad jokių sąrašų nėra. Ar gauni stipendiją sužina tik tuo atveju, jei pinigėliai įkenta į sąsaitą.”
Nėra viešų sąrašų? Galiu lažintis, kad tokiu atveju kelios stipendijos nuteka į universiteto administracijos darbuotojų sąskaitas. Nes juk studentai patys savęs neskaičiuos, kiek tų stipendininkų buvo – 17% ar 15%.
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 19:52
Taip, nėra. Man tai irgi šiek tiek keista, nes aš rugsėjį 23 buvau, o stipkės negaunu šiuo metu… Nors 17 proc. įeina apie 40 žmonių.
[Reply]
xor22h Reply:
February 3rd, 2010 at 10:04
Sakot 17%. KTU’ne tuos 208 litus gauna vos trys procentai. Nors kiek žmonių klausinėjau – beveik neradau gaunančiųjų… :D
[Reply]
KMU turėjo džiaugtis, kad Rasa rašo tokius vertingus įrašus, koks geras KMU. O dabar tegu gadinasi reputaciją, kiaulės. :)
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 20:17
aš kaip tik daug kritikos KMU pateikiu. kartais tiek, kad net stabdyti reik ;).
[Reply]
Paulius Reply:
February 2nd, 2010 at 20:25
Vistiek, daugiau geresnių atsiliepimų būna. :)
[Reply]
Aš į magistrą stojau su viena mintim – būti pirma. Ir KMU man už tai mokėjo mėnesinį atlyginimą. Ir tikrai tikslas buvo gauti tuos 195lt. Taip per du metus jų nenaudojant tikrai susitaupė. Esmė tame, kad ne visi dėstytojai vertina žinias.. Žinau dabar visai grupei supylė dėstytojas dešimtukus.. kita dėstytoja devintukus.. taip ir gaunasi, kad su 9,3 vidurkiu lieki vos ne paskutinis.. Nju baisu.. Vieni nedavertina, kiti pervertina.. Kažkaip nėra to tikslumo.. Bet mūsų tokia pareiga skųstis, o jų – daryti, tai kas mums nepatinka :D
[Reply]
Pagrindinė motyvacija, tai investicija į ateity. Be to jei mokama už mokslą, kam tada išvis pažymiai, tokiu atveju logiška būtų tiesiog reikalauti žinių iš dėstytojų ir kokybiškų. Nes, kai mokiausi farmacijos fakultete, geriausius pažymius gaudavo tikrai ne geriausieji, o ir geriausiai nusirašinėjantys. Tikiuosi neteks ilgai laukti, kai diplomų nebedalins joks universitetas, nebebus vertinama pažymiais, o atvirkščiai, tu klausi dėstytojo ar aš jau viską žinau.
[Reply]
eziukai Reply:
February 2nd, 2010 at 21:58
Mariau, būtų idealu… Na, nebūtinai mokant už mokslą. Dabar tai daugelis (tame tarpe kartais ir aš) stengiais “praslysti” ir tiek. Diplomo reikia, bet va pažymiai tai galėtų ne taip stipriai sureikšminti būti.
[Reply]
Kai prisimenu savo kelią į mokslą, kuris iš tikro reikalavo titaniškų pastangų (gal teko kuriam vaikščiot 4 metus į vidurinę mokyklą po 6 kilometrus, kaimo šunkeliais, bet kokiu oru?), tai kaip čia pasakius, man studijuojant labai praversdavo ir tuometiniai 125 stipendijos litai. Laimė mane gelbėjo neprasta smegeninė :))
[Reply]
“Mokysiuosi taip pat ir jos negaudama… Juk mokausi sau, o ne dėl pinigų.”
Tai ir negausi, būk rami…
[Reply]
Hi,
Na stipendija yra gerai, jeigu sugebi ją gauti be papildomų pastangų, t.y. nereikia praleisti daugiau laiko, negu praleistum besimokydamas dėl savęs ir netaikytum į tuos 195 ar 325 LT. Nes paprasčiausiai mūsų laikas kainuoja brangiau ir jeigu kalbame appie pinigus, tai juos galima gauti lengvesniais būdais (jeigu reikia tik pinigų).
Mano istorija tokia: pirmas kursas – maža stipendija, tada iki 5 sesijos padidinta (vasarą dirbau US – užteko metam), po trečio kurso US “repeat’as” (nusipirkau mašiną, ir dar metam būtų užtekę), tada panorau kažkokios aktyvesnės veiklos – susiradau darbą medicininėmis priemonėmis prekiaujančioje įmonėje (3 kurso lapkritį). Dabar jau metus negaunu jokios stipendijos (6 kursas), bet visai nesuku dėl to galvos. Jeigu mokaisi dėl savęs, t.y. kiek reikia egzaminams ir pagrindams (kad nebūtum gydytojas “asilas”) + stipriai tuos dalykus, kurie domina ar siejasi su būsima specializacija (o aš tik tiek mokytis ir stengiuosi).
Kokia išvada? Mokytis daugiau negu reikia ir kalti mintinai egzaminų bilietus dėl pinigų (tokių mažų) tikrai neverta. Net tie 780 LT nebūtų tinkama motyvacija, kai už šiek tiek daugiau negu pusę etato nesunkiai galima gauti du kart daugiau. Atsiranda šiokios tokios “finansinės” laisvės, įgauni patirties ir žinių, dar labiau įsimyli savo būsimą specialybę (nes dirbti, kad galėtum gyventi – sunku)..
Manau, kad stengiantis ir norint galima išmokti tikrai ne mažiau, negu išmoksta nedirbantys (yra daug pavyzdžių: jie tiesiog daugiau laiko praleidžia “šiaip sau”, žaidžia kompiuteriais, sėdi facebook’uose ir panašiai). Tu gali gyventi tame pačiame pasaulyje, kuriame gyvena didžioji dalis mūsų draugų “ne medikų”, imti kreditą (arba neimti), plėsti akiratį, suvokti kaip smarkiai nori būti gydytojas ir ko nori iš savo gyvenimo (tik pinigų ar galios/žmonių pagarbos/mokslinių pasiekimų, bei viso ką suteikia gydytojo profesija).
Todėl manau, kad stipendija nemotyvuoja. jeigu ji būtų 10 kartų didesnė – taip. Tada kiltų ir mokslo kokybė ir didėtų bendras kurso žinių bagažas.
[Reply]
tikra gege Reply:
February 7th, 2010 at 11:47
o kaip tu sugebejai vasara dirbti US ir uzsidirbti metams? nes pvz vu po 1,2,3 kurso gali nesvajot apie jokius vaziavimus i US- atostogu 2 menesiai, sesiju niekas nenukelineja, jeigu rugsejo pirma-antra savaite nepasirodai paskaitose- turi nemazhu problemu ir tt. o kiek man zinoma, kad US normaliai uzsidirbtum reikia bent 4 menesiu :)
ir kur uz puse etato moka 1500?
[Reply]
Giedrius Reply:
February 8th, 2010 at 15:04
Sesija po antro kurso buvo trumpa, berods tik du rimti egzaminai Visuomenės sveikata ir Fiziologija, tai VS susitarėm su Baubinu ir kokie 8-10 žmonių išsilaikėm prieš sesiją, o fiziologiją laikėm birželio pirmom dienom. Dėl vėlavimo nemačiau jokių bėdų, puikiai susitvarkiau. Trečiam kurse pirmas ciklas buvo Pediatrija, iš US grįžau 18 dieną. Ciklą atidirbau susitardamas su kiekvienu dėstytoju atskirai. Po trečio kurso prieš sesiją išsilaikiau anesteziologiją (Ivaškevičius labai skatina studentų išvažiavimus į US/UK), traumatologiją laikėm tryse prieš sesiją, Kocius truputį pasispyriojęs padarė atskirą laikymą (vertino Kocius ir Jankauskas), visas kursas radiologiją ir onkologiją laikė ten ar pirmom dienom ar prieš sesiją. Vienintelis rimtas kablys buvo patologija, tai jai ruošiausi 2 dienas, o išlaikęs per 3h turėjau atsirasti oro uoste.. Grįžęs du mėnesius atidirbinėjau (iki lapkričio, po to iš karto susiradau darbą). Kai nori, tikrai ir dėstytojai leidžia, ir galimybių atsiranda.
O darbą susiradau prieš du metus. Pareigos – populiariausios Lietuvoje, vadybininko. Atlygis – nuo rezultatų.
[Reply]
eziukai Reply:
February 11th, 2010 at 00:59
Giedriau, ok tikrai į viską neįsigilnsi. Nugi dalykų yra, kurie netraukia. Bet kitas reikalas – tai pažymiukai. Juk mums jų prireiks stojant į rezidentūras. Va čia ir kyla problema… Bet šiaip šaunuolis, kad sugebi ir mokytis, ir dirbti.
nu normaliai.. negirdejau dar tokiu chiudu apie egzu laikymus pries sesija :))
o Rasa, ka pazymiukai? kiek matau tai ne baisiai daug arti reikia, kad klinikiniuose dalykuose turetm 8-9. nebent nori vienais 10 varyt :)) o uzsieny be to stojant i rezidentura pazymiai nelemia visko, kas man labai patinka :)
[Reply]
eziukai Reply:
February 19th, 2010 at 22:04
Nuo gabumų priklauso ;). Kažkas aria, kad 8 gautų, kažkas neardamas jį turi. Nuo dalyko priklauso. Matai, būhant vidutinybe (gaunant 7-8), teks tenkintis ir vidutine rezidentūra.
[Reply]
[...] porą savaitėlių rašiau apie stipendijas. Komentaruose išsivystė diskusija apie tai, kad pinigėlių galima “susiveikti” ir [...]