(uniinnsbruck nuotrauka)

Šio įrašo rašymo laiku turėčiau klausytis vaikų chirurgijos paskaitų.  Kodėl nesu? Tiesiog atsibodo ir nematau prasmės… Paskaitos kaip ir nėra privalomos, viskas palikta mūsų sąžinei ir žinių troškimui. Taigi visai nemažai pasidarė šiokias tokias atostogas. Preitą savaitę viską sąžiningai lankiau, bet šią jau truko kantrybė… Apskritai tokie dalykai kaip paskaitos baigia išnykti – visi linkę pasiskaityt savarankiškai, o po to aptarti per praktikos darbus. Taigi auditorijoj dažniausiai sėdi vos keletas “savižudžių” :).

Į paskaitas gal verta eiti, jei tingi skaityti savarankiškai. Bet daugelis pateikia tik žinių minimumą, kurį pakartojęs vis tiek 10 negausi (taip dėstytojai tvirtina). O realiai daugelis perpasakoja tik tai, kas vadovėlyje parašyta (dažnai jų pačių). Na, šiandien buvau vienoje iš tų paskaitų, kur ne tik teorijas dėstė, o praktiškai filmukus rodėbei kitą vaizdinę medžiagą rodė. Na, o norint 1,5 val klausytis vien sausos teorijos, reik nemažų valios pastangų.

Taigi, kodėl ignoruojamos paskaitos:

  • Pradėsiu nuo dėstyojo požiūrio – jei jis ateina į paskaitą užsidėti pliusiuko, tai studentai tai pastebi. Mums tas pliusiukas nėra privalomas, taigi… Čia nėra absoliutu ;).
  • Paskaitose pateikta medžiaga būna žodis į žodį nurašyta į skaidres iš vadovėlio – skaityt mes mokame ir patys.
  • Dėstytojo oratorinių įgūdžių trūkumas.
  • Auditorijos nėra pritaikytos išsėdėti 7 val. ir tuo labiau rašyti.
  • Iš anksto turimos skaidrės, kai per paskaitas nieko daugiau nei jose parašyta nepasako.
  • Studentų tingėjimas, paskaitų laiko paskyrimas kitiems darbams.
  • Motyvacijos nebuvimas.
  • Netinkamas paskaitų tvarkaraštis.
  • Pateiktą informaciją paskaitose galima lengvai rasti.
  • Paskitų metu nukrypstama į nereikalingas temas.

Turbūt dar milijonus priežasčių, kurių neminėjau. Bet faktas lieka faktu, kad auditorijos būna pustuštės. Hmz, galbūt tikrai KMU tuoj išntyks toks dalykas kaip paskaitos ir viską mokysimės individualiai?

Patiko? Paskleisk:
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • email
  • FriendFeed
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Tumblr
If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!

Post to Twitter Tweet This Post

Naudinga paskaityti:

  • Nieko panašaus nėra
Trackback

21 comments untill now

  1. tas pats ir man su fizika, nors esu dar tik pirmakursė. dėstytojas duoda savo paskaitos skaidres, tai kokia prasmė ten toj auditorijoj savo laiką švaistyt? juolab kad kokioj anatomijoj dar linksmiau būdavo, o fizikos dėstytojai švelniai tariant, sudominti nesugeba. o kas apskritai dėl paskaitų lankymo, tai jos turėtų būti naudingos žmonėms, kurie turi gerą girdimąją atmintį, juk kai kuriems lengviau atsiminti tai, ką išgirsta, o ne ką perskaito…

    [Reply]

  2. to joy @ @ 2009-10-29 18:34

    Pritariu,kad destytojai nesugeba sudominti studentu,bet patarciau eiti i paskaitas,nes ne visi destyojai duoda skaidres :)

    [Reply]

  3. tas pats ir man su teise. Ksrtais nueini į paskaitą, bet tik iš idėjos kad reikėtų. Per 4 metus tik du dėstytojai įdomiai dėstė (vienas jų iš užsienio), visi kiti nurašę savo vadovėlius į skaidres. Tragiška ta mūsų aukštojo mokslo kokybė.

    [Reply]

  4. Yra įrodyta, kad studijos efektyviausios tada, kai studentai prieš paskaitą būna susipažinę su teorija (perskaitę konkrečią temą vadovėlyje ar dėstytojo parengtas skaidres), o paskaitoje analizuojami praktiniai pavyzdžiai (darant prielaidą, kad studentai jau žino teoriją), aiškinami įvairūs teorijos niuansai, vadovėlyje neapžvelgti atvejai, arba kitais būdais sutvirtinamos studentų žinios, įgytos studijuojant savarankiškai.

    Kai kurie studentai geriau įsisavina medžiagą klausydamiesi dėstytojo, o ne skaitydami. Tačiau tokiu atveju nukenčia darbo produktyvumas: per paskaitą žodžiu įmanoma išdėstyti mažesnį kiekį teorijos nei skaitant. Visgi dauguma žmonių geriau įsimena tekstinę ir grafinę informaciją, o ne garsinę.

    Pats produktyviausias studijų procesas yra pagal formulę: studijavimas savarankiškai + konsultacijos su dėstytoju + praktika. Jeigu dėstytojas propaguoja kitokį (ne tokį efektyvų) studijų modelį, suprantama, kad studentai renkasi jiems tinkamesnį variantą ir negaišta tuščiai laiko paskaitose. Studentai juk racionalūs žmonės.

    [Reply]

    eziukai Reply:

    Taip, aš visiškai pritariu. Bet… kaip galima pasiruošti paskaitai, kai nežinai tikslių temų iš anksto? Kartais net nežinom, kas ateis skaityt. O jei ir pateikia iš anksto tvarkaraštį, tai atėjus į paskaitą paaiškėja, kad jos sukeistos. Su skaidrėm ar paruoštukais irgi atskirta istorija – užsislaptionę dėstytojai. Man juokinga, kai dėstytojai klausia – ar kas neaišku, kai paklausę net nespėjam suvirškinti medžiagos…

    Aš iš tų, kuriems reik išgirsti. Bet 7 val su 3 pertraukėlėm po 15 min išsėdėti irgi pavargstu… Praktikinių pavyzdžių retai kuris pateikia.

    Be to man labai trukdo skaityti mažutėlyčiu šriftu prirašytos skaidrės…

    [Reply]

  5. tikra gege @ 2009-10-29 20:00

    as tai fiziskai neatsikeldavau ir neatsikeliu i paskaitas, kurios buna 8 ryto. ypac jeigu ten vadovelius skaito :)) bet kazkaip kuo toliau tuo maziau tokiu paskaitu- vadoveliu normaliu vis tiek praktiskai nera, o per paskaita duoda ta karkasa, pagal kuri toliau ieskaisi info.. plius kaip ten bebutu- man zymiai lengviau paskui mokytis kazka, apie ka jau paskaitoj girdejau, bet cia tuo atveju, jeigu pasako daugiau negu kad skaidrese parasyta :))

    [Reply]

    eziukai Reply:

    Aš irgi su mielu noru einu į geras paskaitas. Kartais vadopvėlio medžiagą taip pateikia, kad net gražu klausyti… Jop, tas karkasas yra gerai. Aš irgi vien dėl to sąžiningai visas paskaitėles lankiau. Tik jau kantrybė baigėsi :).

    [Reply]

  6. :) o pas mumis vaikų chirai, priešingai, viena iš nedaugelio paskaitų kurias lankyti smagu.
    tačiau pas mus nuolat akcentuoja kad paskaitos privalomos (??????) tai sėdim ir valią ugdom. aš dažniausiai išsimiegu per jas.
    bet tikrai, kokybė.. kokia dar kokybė, klaida! Visi tuos savo nukopijuotus ppt laiko brangiausia intelektine nuosavybe, duotų handout’us kaip vakaruose ir rami galva…
    vienetai moka tikrai sudomint auditoriją ir kalba ne iš ppt ar skaidruolių o iš galvos ;] galvą lenkiu prieš tokius, ypač VU MF pat.anatomą – Meškauską! Pas jį buvo ne paskaitos o tikras manifestas :]

    [Reply]

  7. Taip, studiju kokybė Lietuvos universitetose tikrai nekokia. O dėstytojai irgi: Jei mano kad moki ir tau idomu, pasiulys mokytis savarankiškai. Jei ne, tai pasistengs kaip nors tau išvest penketą, nors kartais nebuna net ji už ką rašyt. Per beveik visas teorines, skaito vadovėlį perrašyta į skaidres, kurias anksčiau ar vėliau gaunam. Jei negaunam, tai susirandam iš visokiu studentų atstovybiu, ar vyresniu kursu studentu senesnes, nes dažniausiai koliu klausimai ir teorija pernalyg nesiskiria. Dėl lankomumo, mum akcentuoja kad jis neprivalomas, bet kartais prodekanas užsuka patikrint. Nors keli dėstytojai man asmeniškai yra sakę kad neapsimoką į jų dalyko teorijas vaikščiuot, nes jei nėra klausimų tai tik bergdžias laiko švaistymas. Tad kaip galima kalbėti apie gerą studijų kokybę, jei dėstytojai patys sako kad neapsimoka lankyti paskaitų, ir geriau savarankiškai pasimokyti?

    [Reply]

  8. Destytoja @ 2009-10-30 10:04

    Pati esu paragavusi lietuvisko universiteto “dziaugsmo” ir man galva neisnesa, kaip destytojai taip atsainiai gali ruostis paskaitoms.(Nors ir ne Lietuvoje yra pilna neatsakingu ir tinginciu destytoju- turiu keleta tokiu kolegu.) O dar tas destymas is SAVO vadovelio…brrr… Studentas pastatomas i labai keista padeti: juk kritiskai vertinti to, kas parasyta vadovelyje neimanoma, kai po to, pats to vadovelio autoriaus busi kritiskai vertinamas.
    Dabartineje mano darbovieteje net i galva neateitu neparuosti paskaitos studentams arba suplanuoti jiems “death by Powerpoint”.

    [Reply]

  9. tikra gege @ 2009-10-30 10:24

    Giedrei.. o kas .ppt neduoda? mes kiek prasom, dazniausiai duoda (aisku, patys pirmi nesiulo :D). nedave tik Tutkuviene, bet ji ir fotkint skaidriu neleido, nes ale ten paveiksliukai is netterio atlaso, ‘negalima’ :) dar kazkada histologes nedave, su pasiteisinimu ‘jus tada i paskaitas neisit’ :D

    [Reply]

  10. Man panašiai skamba, kai mokyklinukai/jų tėveliai klykauja, kad mokytojas turi SUDOMINT, kad atsirastų noras(VISKAM).
    Na ne visi dėstytojai sugeba daryt “cirko numerius”, tačiau mano manymu paskaitų lankymas per daug niekam nepakenkė(su kai kuriom išimtim, kurių visur ir visada būna).Paskaitos metu beveik visada gali paklaust bei išgirst tam tikrų dalykų,kurių vadovėly nėra. Kaip kažkas minėjo-paskaitos visai neblogas pamatas tolimesniam mokymuisi.
    Man tik pvz įdomu, kiek neinačių į paskaitas tą laiką nuoširdžiai išnaudoja mokymuisi(kad ir tam konkrečiam dalykui, kurio paskaita vyksta)?

    [Reply]

  11. Emm, o kur dingo įrašas “Crazy pirmadienis || Vaikų ligų klinikos nuotykėliai”? Norėjau pakomentuoti, žiūriu, nėra :)

    [Reply]

    eziukai Reply:

    Šitas įrašas liko tik man matomas ;). Nespėjai….

    [Reply]

  12. Būtų įdomu jeigu Dėstytoja papasakotų kaip ruošiasi paskaitom, kaip jas veda :)

    [Reply]

  13. Na, apie Ututį ir savo paskaitas jau tau pasakojau twiteryje.
    Dedu savo skaidres pdf formatu, lenteles ir paveikslėlius atskirai, kad būtų galima išsididinus spausdintis. Papildomi straipsniai iš “Science” (nes jį prenumeruoju), vien dėl įdomybių, pasiskaitymui.
    Per paskaitą skaitau visų pirma karkasą. Tuomet 2-6 pranešimai iš studentų iš tos pačios temos, daugiau orientuojantis į metodo/technologijos pritaikymą laboratorijoje ir gamyboje. (Studentai savo pranešimus dieną-dvi prieš tai gali atsiųst man pataisymui ir patarimams). Kartais, neišlaikius kantrybei, nutraukiu studentus per pranešimą, bet dažniausiai sulaukiu pabaigos. Tuomet – klausimai iš grupės, iš manęs, pranešėjui ir visai auditorijai. Tuomet – va jau gyvi mano pavyzdžiai, kažkas iš mano asociacijų, kas užkliuvo, kur nuplaukėm. Su juokingais pavyzdžiais, su duomenimis iš realaus gyvenimo. Jei kas nors neaišku, ir aš nebesugebu kokios gamybinės schemos nupaišyt smulkiai su kreida ant lentos, viskas keliama į paskutinę laisvą papildomą paskaitą arba į sekančios savaitės užsiėmimą. Visi pranešimai turi susivesti į pirmoje paskaitoje duotą schemą, kurioje dėliojamės metodus kelyje nuo ligos identifikavimo iki gatavo vaisto sukūrimo.

    Tai va paskutinei paskaitai pas mus pasikaupę – gripo vakcinos gamybos principai audinių kultūrose ir kiaušiniuose, nanoterapeutikai ir monokloninių antikūnių kūrimas per fagų bibliotekas.

    Ir taip. Rytinė paskaita. 8:30-11:55. Darom tik vieną trumpą pertrauką, kokias 10 minučių. Iš 27 žmonių ateina 20+. Nors sakiau jiems, kad lankomumas įtakos neturės. Bile tik padaro savo pranešimą ir parašo normaliai savo egzamino klausimus.

    taip, mane tai “veža” ;)

    [Reply]

    eziukai Reply:

    Mane irgi tokios paskaitos “veža” ;). Žinau, kad paruošti gerą paskaitą reikia laiko ir jėgų. Tikiuosi, kad neprarasi entuziazmo ;).

    [Reply]

    zaulia Reply:

    tikiuosi ir aš;)

    [Reply]

  14. kaip sekas?
    nauju irasu nebebus?

    [Reply]

  15. davusi viltį @ 2009-11-11 15:27

    Pirmam kurse (t.y. praeitais metais) sąžiningai lankiau visas paskaitas, praleidau tik kelias. Bet šiemet jau trūko kantrybė, nes viena dėstytoja jau trečią mėnesį pasakoja tą patį per tą patį(o programa ilga ir plati, bet kažkodėl net iki vidurio dar “neavažiavom”), kas man visiškai neįdomu. Per paskaitas, galima sakyti, miegodavau. Dabar nebesigadinu sau nervų, mokausi namie pagal programą toliau ;)
    Su dėstytojais, ateinančiais į paskaitą tik dėl pliusiuko, irgi teko susidurti :(

    [Reply]

  16. Taip… “Bet faktas lieka faktu, kad auditorijos būna pustuštės. Hmz, galbūt tikrai KMU tuoj išntyks toks dalykas kaip paskaitos ir viską mokysimės individualiai?” – o man Gerbiamas Saladžinskas sakė, kad medicinos negalima studijuoti neakivaizdiniu būdu, bet KMU man jau darosi panašios į tokias studijos. Šią savaitę mokomės ortopediją-traumotologiją. KAsdien turi būti darbai ir paskaitos. Tai paskaitos dar šiokios tokios yra, bet darbai (praktika) – taip ir neparagavom per visą savaitę.

    [Reply]

Add your comment now